mise EISENACH - splněno
Účast na 57. ADAC Cosmo Rallye Wartburg byla pro Krtek Racing Team oslavou deseti let působení na závodních tratích a vyvrcholením celé závodní kariéry. Za tým startovaly hned dvě posádky. Tou první byli s Trabantem 601 M.Kotek a Z.Barták. Druhou posádku Tvořil K.Schroeder a V.Kotková s Lancií Delta.
Aby se vše vydařilo, tak několik dní před závodem jsme věnovali spoustu času přípravě jak vozů a to i doprovodných, tak studiu tratí a nejbližíšho okolí rallye, kompletace veškerých náhradních dílů, opravy čerstvě přidřených motorů a ve finále došlo i na smažení řízků před cestou :-)
Ve čtvrtek ráno jsme tedy vyrazili směr Eisenach, a jelikož jsme jeli hezky pěkně stylově (čti pomalu) , dorazili jsme do Eisenachu v pozdních odpoledních hodinách, takže jsme stihli vběhnout do muzea Wartburgů několik okamžiků před zavíračkou. V muzeu jsme se dostali do té správné nálady a tak jsme pokračovali v krasojízdě do servisu a pak na penzion, kde pro nás byl připraven pro změnu pravý německý řízek.
V pátek ráno se oficiálně otevřela servisní zóna a tak jsme se pustili do stavby týmového zázemí. To bylo situováno na několika parkovištích před továrnou Opel. Všechny české posádky byly pohromadě, takže vzájemná pomoc fungovala na všech frontách. Samotná servisní zóna byla pro účastníky velkým luxusem na který úplně nejsme zvyklí. Nikdo nikomu nepřekážel, každý tým měl připravenu elektrickou přípojku napájenou z nedalekého generátoru, záchody čisté s tekoucí vodou a dokonce byla k dispozici i buňka se sprchami, což rád využil nejeden spocený mechanik.
Po stavbě depa jsme úspěšně prošli administrativní a následně i přísnou technickou přejímkou a pustili jsme se do trénování rychlostních zkoušek. Čekalo nás celkem devět úseků, přičemž ten nejvzdálenější byl cca 50km od centra soutěže. Zajímavostí a velkým diváckým lákadlem byla okruhová zkouška Cosmodrom, která se jela v několika podobách ve dne a v noci. Část tohoto rychlostního testu se jela po uzavřené dálnici a po obslužných komunikacích. Zde byla asi nejpočetnější divácká kulisa i když bylo nutné za vstup zaplatit. Divák měl na oplátku kde zaparkovat (druhá polovina uzavřené dálnice), co jíst a pít a ještě měl možnost shlédnout průjezdy na velkoplošné obrazovce i s komentářem. Na trati bylo vždy několik vozů najednou, takže o předjížděcí manévry nebyla nouze a divák se bavil.
Během pátku se oběma posádkám podařilo natrénovat kompletně všechny rychlostní zkoušky a tak večer bylo už jen na spolujezdcích si doupravit rozpis do čitelné podoby. Kolem desáté hodiny večerní čekal naše posádky slavnostní start na náměstí v Eisenachu. Fanoušků se zde sešlo několik stovek a přispěli k dotvoření té správné nálady při slavnostním ceremoniálu.
V sobotu dopoledne vyjel první soutěžní vůz ze servisu a začal krásný sport plný rychlosti, nasazení a adrenalinu. Po poledni i obě naše posádky vyrazily na 1.RZ, kterou byla okruhová zkouška Cosmodrom. Zatímco posádka Trabantu nasadila od začátku svižné tempo, posádka ve složení Veronika-Karl se rozhodla jejich Lancii zapíchnout" (a to doslova) v lese těsně před koncem 1.RZ. Na vině byly nečistoty na trati a zřejmě i menší technická závada. Vůz museli z lesa vyprostit hasiči a posádka se následně rozhodla už nepokračovat v závodě.
Celá sobotní etapa čítala přes 400 kilometrů a pro nás skončila dlouho po půlnoci příjezdem do depa. Honem na penzion, rychlá sprcha, tři hodiny spánku a zpátky na trať.
V neděli na nás čekalo už „jenom“ sedm rychlostních zkoušek v bližším okolí Eisenachu. Tempo ze soboty nám zůstalo, leč kopcovité RZ úplně nesvědčili našemu motoru. Na druhou stranu co jsme ztratili do kopce jsme se snažili dohnat z kopce. Celých 120 kilometrů druhé etapy jsme zvládli a dojeli až na cílovou rampu. Je pravdou že v předposlední RZ nás potrápila závada na palivovém vedení těsně před cílem. Nicméně provizorní oprava to vyřešila a my můžeme poděkovat vynálezci plastových stahovacích pásků, které opraví cokoliv.
Co závěrem. Ptáte se na závady? Ano byly. Odešel zcela nový alternátor, potíže se zapalováním a ve finále uklepaný přívod paliva ke karburátoru. Ale nic co by nás zastavilo. I když je auto perfektně připraveno, tak se vždy něco najde co se pokazí. To prostě k Trabantu patří a asi by bylo divné kdyby to tak nebylo.
A časy? Vzhledem k tomu že jsme startovali v rámci Rallye Legend, nám časy nezaznamenávali. Ale samozřejmě nás zajímalo jak si vedeme v porovnání s německou konkurencí. Je třeba přiznat, že na pódium by to zřejmě nebylo. Hodně záleželo na profilu trati. V technických pasážích jsme drželi krok, jakmile přišel kopec nebo dlouhé otevřené úseky, byl znát potenciál německých motorů. Naproti tomu náš výkon na nočním Cosmodromu RZ11 subjektivně patřil k těm nejpovedenějším, když se nám podařilo během zkoušky předjet hned 4 silnější vozy.
Onboard RZ11 Cosmodrom by night
Celý závod probíhal ve velice příjemné atmosféře a i přes částečnou jazykovou bariérou jsme se vždy na všem domluvili. Rychlostní zkoušky byly náročné - rychlé, ale nádherné! Poznali jsme, jak to vypadá, když závodem žije celé město a jak člověku poskočí srdce radostí, když u trati spatří českou vlajku v rukou nadšených fanoušků. Byla to pro nás obrovská výzva a už teď můžeme hrdě sdělit, že jsme ji pokořili a ostudu jsme neudělali. Nejdříve jsme se toho báli, ale už teď víme, že chceme znovu!
Velké poděkování patří našemu mechanikovi Lukášovi, který se o náš vůz staral naprosto vzorně a je to i jeho zásluha, že jsme spatřili cíl. Obrovský dík patří fotografovi Honzovi, který byl hozen do vody a prokázal velkou dávku trpělivosti a vše svědomitě a profesionálně dokumentoval.
Závěrem bychom rádi poděkovali našim věrným sponzorům, kteří nás podpořili a pomohli nám splnit jeden z velkých snů.
Další akcí kde můžete vidět vozy Krtek Racing Teamu bude velká motoristická výstava Prague Car Festival pořádaná ve dnech 3.-.4.9.2016 na výstavišti v Praze Letňanech. Těšíme se na Vaši návštěvu.